مقاله و مصاحبه

آنچه که به شما در تصویرسازی اطلاعات کمک می کند

آنچه که به شما در تصویرسازی اطلاعات کمک می کند
آنچه که به شما در تصویرسازی اطلاعات کمک می کند .

۱. در مطلب به دنبال سرنخ های بصری باشید :
زمانی که جواب سوال های چه کسی، چه چیزی، کی، کجا، چرا و چگونه مشخص هستند، تصویری از آنها بوجود آورید. گاهی اوقات این به معنی دقت کردن در مفهوم جملات و عباراتی است که برای توضیح دادن مطلب استفاده شده است . همچنین می توانید نقایص مطلب (از لحاظ شیوه بیان و انتقال آن به مخاطب) را بیابید و قسمت هایی که نیاز است چندین بار خوانده شود تا فهمیده شود و یا قسمت های طولانی و خسته کننده مطلب را با استفاده از تصویر سازی مناسب ، بهبود ببخشید و در تشریح آن کمک کنید .
۲. اطلاعات پیچیده را ساده کنید:
آیا توضیحات در داستان دچار مشکل شده و دنبال کردنشان سخت است؟ اگر این گونه است، آیا اطلاعات می توانند به نحو دیگری مرتب شوند؟ آیا مطلب را می توان در قالب تصویری قابل درکی ارائه کرد ؟ اعداد زیاد، توصیفات طولانی، اجسام و مکان های دور از ذهن همیشه نمی تواند برای مخاطبان جذاب باشد و مقصود خود را به خوبی بیان کنند . یک طراح ماهر معمولا روش های مناسب تصویرسازی را بررسی می کند؛ سپس با توجه به نوع اطلاعات ، تصویر سازی را آغاز می کند .
۳ . به دنبال مقایسه ها، تاریخ ها و یا اطلاعاتی باشید که قابلیت طبقه بندی شدن دارند:
بازیگران اصلی چه کسانی هستند ؟ تاریخ های اصلی کدام اند؟ ما چگونه به این جا رسیدیم؟ از این جا به کجا می رویم؟ مشکل چیست و این چه معنایی برای خواننده دارد؟ این گونه سوالات ما را برای پیدا کردن تصویرسازی مناسب مطلب ، هدایت می کنند . نتیجه این کار ، آسان تر شدن مطلب ، سهولت در مطالعه و دستیابی سریع به هدف مقاله یا مطلب ، می باشد
۴. اطلاعات خود را بیشتر کنید :
شما به عنوان یک طراح لازم است درباره موضوع آنچه که قرار است تصویرسازی کنید ، اطلاعات کافی داشته باشید بعد از خواندن مطلب ، با نویسنده ارتباط داشته باشید ، منابع متنی و تصویری خود را تکمیل کنید، سوالات خود را مطرح کنید و کمی بیشتر به عمق مطلب بروید. تصاویر همیشه لازم نیست مستقیما از خود مطلب بوجود بیایند. گاهی تصاویر و اطلاعاتی که پیرامون مطلب اصلی به نمایش در می آیند ، بر جذابیت و جامعیت مطلب می افزاید .
۵. تصویر مناسب قرار دهید:
گاهی اوقات گرافیست ها به دنبال قانع کردن دیگران هستند که تصویر مناسب برای مطلب وجود ندارد و به ناچار باید از این تصویر استفاده کرد. باید بدانید که ممکن است تصویری که شما نیاز دارید ، وجود نداشته باشد ولی این طراح است که وظیفه تصویرسازی و خلق آن را دارد . تصاویر بی ارتباط را حذف کنید چرا که تنها باعث پیچیده تر شدن مطلب و اشغال فضا می شوند.
۶. بیاموزید تا مفاهیم را به خوبی بیان کنید:
اگر شغل اصلی شما ساده سازی اطلاعات پیچیده است، شما باید قادر به بیان درست مفاهیم و موضوعات مطلب ، در بین عوام باشید. به عبارت بهتر بتوانید به ساده ترین شکل ممکن موضوع را تعریف کنید. تلاش کنید منظور خود را در پنج کلمه یا کم تر و بیشتر در قالب تصویر بیان کنید.
مترجم: محمدسعید فرج نظام-سایت اینفوگرافیک
منبع :A Practical Guide to Graphic Reporting – Jennifer Palilonis

سفارش طراحی اینفوگرافیک

۴ دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟