حضور زنان در جایگاه مدیرعامل شرکت به دلیل تواناییهای خاصی که در مدیریت، رهبری، تصمیمگیری، مدیریت هزینهها و برنامهریزی بلندمدت دارند، میتواند به افزایش تنوع فکری و تشویق به نوآوری، ایجاد فرصتهای شغلی برای زنان، بهبود فرهنگ کاری و افزایش رضایت کارکنان و مشتریان، افزایش شفافیت و اعتماد، افزایش رقابتپذیری و تحقق توازن جنسیتی در سازمان کمک کند. از زمان انتصاب یک زن به عنوان مدیرعامل در یکی از شرکت های گروه فُرچون 500 در سال 1963 میلادی، روند ارتقای زنان به جایگاه مدیرعاملی بزرگترین شرکت های بورسی جهان، به کُندی صورت گرفته است. پس از گذشت 6 دهه، تنها 7 درصد از مدیران عامل شرکت های مورد اشاره را زنان تشکیل می دهند. بنابراین لازم به نظر می رسد تا سهامداران و اعضای هیأت مدیره شرکت ها، شرایط حضور زنان در کسب جایگاه مدیرعامل شرکت را تسهیل نمایند.
در صورتی که سازمان یا شرکت شما نیاز به طراحی یک اینفوگرافیک جذاب و متفاوت دارد، کارشناسان و طراحان ما میتوانند شما را در این راه یاری رسانند. با ما تماس بگیرید.