توضیحات وبینار
احتمالاً این جمله را بارها شنیدهاید که «ارزش یک تصویر بیش از هزار کلمه است». اساساً این جمله بیانگر ارزش و کارایی ارتباط تصویری (visual communication) است. حقیقت آن است که بیشترین دریافت ما از محیط پیرامونمان بهوسیله قوه بینایی صورت میگیرد و مغز ما علاقه زیادی به تجزیهوتحلیل اطلاعات بهصورت تصویری دارد؛ بر همین اساس اگر اطلاعرسانی و انتقال پیام به کمک تصویر صورت پذیرد، اثرگذاری و مدت ماندگاری آن در ذهن مخاطب بیشتر خواهد بود. اینجاست که اینفوگرافیکها به کمک ما میآیند. اینفوگرافیکها نمایشگران تصویری اطلاعات و دادهها هستند که هدف آنها ارائه سریع و ساده اطلاعات پیچیده است.
به بیان سادهتر، اینفوگرافیکها به کمک عناصر بصری نظیر عکس، نمودار، نقشه، دیاگرام و … سعی میکنند تا مجموعهای از دادهها و اطلاعات پیچیده را بهگونهای به تصویر درآوردند که پیام به شیوهای سریع و قابلفهم به مخاطب منتقل شود.
استفاده از اینفوگرافیکها باعث میشود تا مخاطبان حجم قابل توجهی از دادهها و اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله بلند بالایی را تشکیل دهد، به سادگی در قالب یک تصویر دریافت کند و آن را تا مدتها در خاطر بسپارد. از اینفوگرافیک ها میتوان در حوزههای گوناگونی بهره برد.
ابزارهای رهگیری، رزومه یا سوابق افراد، گزارشها و کاربرگها، خبر و اطلاعرسانی، تبلیغات، معرفی و ارائه، یادگیری و آموزش تنها بخشی از کاربردهای آنها است.
سرفصلهای وبینار
- اینفوگرافیک چیست؟
- آشنایی با اینفوگرافیک و کاربردهای آن
- انواع اینفوگرافیکها
- مزایای استفاده از اینفوگرافیک
- ساختار و قسمت های اصلی یک اینفوگرافیک
- ارائه نمونه های مختلف اینفوگرافیک از ایران و جهان
- نقش خلاقیت در اینفوگرافیک و پرورش خوب دیدن
- انواع اینفوگرافیک
- معرفی نرم افزارها، ابزارها، مراجع و…
- ارائه مراجع و وب سایت های مفید
- آشنایی با ترفندهای برنامه اکسل در طراحی نمودارهای کاربردی و خاص
- آشنایی با امکانات و ابزارهای پاورپوینت جهت طراحی و ارائه گزارشات
مخاطبین
مهمترين مخاطبان كارگاه عبارتند از:
طراحان گرافیک، مدیران ارشد و ميانی، كارشناسان ارشد و صاحبان مشاغل، استارتاپ ها و کارآفرینان، سیاستمداران، روزنامه نگاران و خبرنگاران، فعالان حوزه آموزش، فعالات حوزه های شبکه های اجتماعی، کارشناسان تولید محتوا اساتيد دانشگاه ها، دبيران و دانشجويان، و…