یکی از مهمترین گزارش های تولید شده در یک شرکت، گزارش سالیانه است.
گزارش سالیانه فرصتی است برای توضیح و شفاف سازی در مورد آنچه که شرکت انجام داده است و ترسیم چشم انداز آن برای آینده.کیفیت بالای این گزارش هم از نظر محتوایی و هم از نظر بصری می تواند مستقیما با مخاطب در مورد عملکرد و توانمندی شرکت ارتباط برقرار کند.این یک فرصت است برای روایت داستان شرکت که می تواند به جذب سرمایه گذار، توسعه فروش خدمات و محصولات و سایر اتفاق های خوب منجر گردد.
نظر به طراحی و پیاده سازی گزارش های عملکردی سالیانه و مجامع شرکت ها در سالهای گذشته سعی داریم تجربیات خود را در مجموعه مقالات و مستنداتی با شما به اشتراک بگذاریم. در اولین بخش به نکاتی در رابطه با عکس مدیران در گزارش های سالیانه شرکت های داخلی پرداخته ایم.
تقابل راحت و صادقانه
شاید از محتوای تیتر کمی سردرگم شده باشید، اما این ژست واقعا باید راحت و صادقانه باشد. حالتی که در آن خبری از ژستهای از پیش تعیین شده نباشد و اجزای صورت با هماهنگی بدن مفهوم عکس را برسانند. در نتیجه شرایط ویژهای ندارد، حتی شما میتوانید به دوربین نگاه نکنید. در این حالت علاوه بر صمیمیت و اعتماد به نفس، شما اقتدار و جذبه یک مدیر را خواهید داشت.
شما مدیر هستید
بسیارخب، اجازه بدهید کارمندان دور شما را احاطه کنند،. وسط بایستید یا کنار خیلی تفاوتی ندارد نگاه و نحوهی ایستادن شما بسیار مهم است. مستقیم و رو به دوربین بایستید اگر میخواهید مشاوران ارشد خودرا نزدیک خود داشته باشید ایدهی خوبی است اما ارتباط خود را از باقی کارمندان قطع نکنید و نشان دهید که همگی در سایه مدیریت و حمایت شما در تلاش هستند.
یک عکس دسته جمعی از هیئت مدیره، مدیرعامل یا مدیران ارشد در عکسهای جمعی معمولا خانمها و افراد مسن از موقعیت راحتتری برخوردار هستند. که البته این موضوع به جایگاه سازمانی شما نیز ارتباط دارد.
شما به عنوان رهبر گروه میتوانید در راس و جلو قرار بگیرید، با یک لبخند فضای ارتباطی صمیمانه ای ایجاد کنید و نشان دهید که قابل اعتماد و مهربان هستید.
میتوانید از فضای خارجی شرکت خود به عنوان یک پس زمینه طبیعی برای عکس خود استفاده کنید.
در این عکسها به قرارگیری دستها توجه کنید، میتوانید این ژست را پشت میزتان یا هر سطح دیگری که مشابه است داشته باشید. کت و شلوار خود را حتما مرتب کنید تا چین و چروکی نداشته باشد. حتما روبرو را نگاه کنید. و کافی است کمی لبخند داشته باشید تا متوجه بشویم شما یک مدیر هستید.
میتوانید از نمای داخلی شرکت مانند اتاق جلسات، همایش، لابی، دفتر کار و …. به عنوان پس زمینه طبیعی عکس خود استفاده کنید. این پس زمینه میتواند با حضور سایر همکاران باشد یا به صورت انفرادی
پس زمینه استودیویی خاکستری
اگر چیزی کمی منحصر به فردتر میخواهید، انتخاب پسزمینه خاکستری ایده خوبی است. با پسزمینه خاکستری، میتوانید احساس جذابتر و کمرنگتر بودن عکس خود را نسبت به پسزمینه سفید ایجاد کنید.
سرگرمی با اشیاء
در این حالت شما آزادی عمل بیشتری دارید تا خود واقعیتان را به مخاطب نزدیک کنید. بازی با عینک یا هر وسیلهی دیگری که قابلیت سرگرم شدن با آن را دارید مثل خودکار، کاغذ و … باعث میشود شخصیتی اجتماعی، متفکر و خلاق به نظر برسید.
دست به سینه
اگر میخواهید جذابیت بیشتری را منتقل کنید بهتر است دستهای خود را به حالت دست به سینه نگهدارید تا تصویری از قدرت و ابهت به مخاطب بدهید. یک لبخند میتواند علاوه با انتقال حس قدرت، احساس صمیمیت نیز ایجاد کند و ژست بازوهای ضربدر شده را متعادلتر میکند. مستقیم به دوربین نگاه کنید و سر خود را در راستای بدن تنظیم کنید طوری که گردن شما نه بیش از حد بالا و نه خیلی پایین باشد.
ژست استاندارد
در این نمونه کار شما بسیار ساده است، بارها در چنین فضایی بودهاید، یک عکس سادهی بالاتنه از قسمت سر تا پایین سینهها، با کمری کاملا صاف و زاویه 10 تا 45 درجه نسبت به دوربین و نگاهی مستقیم به دوربین، توجه داشته باشید که حالات چهره در هرکدام از عکسها بستگی به تم سازمان و جایگاه شما و شیوه ارائه تصاویر دارد.
منابع: تصاویر درج شده در این پست مربوط به گزارش های سالیانه و مجامع شرکت های ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، گروه شرکت های مپنا، سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، پرداخت اول کیش (جیرینگ)، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سرمایه گذاری غدیر، صبا، سازمان آتش نشانی تهران و … از سالهای 1388 تا کنون می باشد.
درصورتی که سازمان، هلدینگ، نهاد، شرکت یا مجموعه شما نیاز به خلق یک گزارش سالیانه تاثیرگذار و ماندگار دارد، کارشناسان و مشاوران ما می توانند شما را در این راه یاری رسانند. با ما تماس بگیرید.