شرکت های تجاری در جهان هزینه های تبلیغاتی زیادی در ورزش میکنند چرا که تحقیقات نشان می دهد خودروسازان بزرگ جهان بیش از 80 درصد هزینه های تبلیغاتی خود را صرف ورزش می کنند و در این میان فوتبال به عنوان پرطرفدارترین ورزش جهان از جایگاهی ویژه برخوردار است. در این میان باید یادآور شد که هیچ خودروساز یا هیچ شرکت تجاری در جهان مالکیت باشگاه فوتبال را در اختیار ندارد بلکه با قراردادهای حمایت مالی(اسپانسرشیپ) از یکسو منابع مالی باشگاه ها را تامین میکنند و از سوی دیگر باشگاه ها برای آن برند تبلیغات میکند. حامی مالی یا اسپانسر شرکتی است که باشگاه، فرد یا فعالیت خاصی را پشتیبانی مالی و در مقابل خدماتی را دریافت می کند.
خودروسازان بزرگ باشگاه داری نمی کنند
پست قبلی