توضیحات وبینار
به عقیده بسیاری از صاحبنظران، اغلب مهندسین ما که توانایی فنی بالایی دارند و کارهای بزرگ انجام میدهند در ارائه کار خود ضعف دارند. در بسیاری از موارد شاهد هستیم که ایدههای خیلی خوب به دلیل ارائه ضعیف یا متوسط مورد توجه قرار نمیگیرد ولی ایدهای متوسط با ارائه فوقالعاده توجه همه را جلب میکند و به عنوان “ایده برتر” لقب میگیرد. در این دوره میآموزیم چگونه میتوان یک ارائه ایده آل، موثر و خلاق داشت.
به عقیده برایان تریسی، استاد سخنوری، میزان سودمندی انسانها به واسطه میزان توانایی آنها در متقاعد کردن دیگران تعیین میشود. هدف از سخنرانی و ارائه، رخ دادن اتفاقی است که بدون سخنرانی، آن اتفاق رخ نمیدهد.
هدف از برگزاری این دوره، آشنایی مخاطبین با اصول و تکنیکهای یک ارائه موثر و خلاق است به نحوی که ارائه دهنده بتواند مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار داده، آنها را به مرحله “اقدام” برساند.
این دوره طی 8 ساعت آموزش به دو صورت مجازی آفلاین و وبینار آنلاین برگزار می شود:
- 3 جلسه 2 ساعته آنلاین به صورت وبینار
- 2 ساعت ویدئوی آموزشی آفلاین
- و همچنین پشتیبانی در طول برگزاری دوره
پشتیبان های ما هم در تمام مراحل دوره با شما خواهند بود تا مطمئن باشیم شما همه مطالب را یاد گرفته اید و توانسته اید نهایت استفاده را از مطالب ببرید. و همچنین تمرین ها و پروژه های خود را به موقع ارسال کنید!
اگر میخواهید مطمئن شوید که آیا این دوره برای شما مناسب است یا نه حتما در وبینار رایگان “سوارکارشو” شرکت کنید.
سرفصلهای وبینار
- دانش لازم برای داشتن یک ارائه تاثیرگذار
- آمادهسازی و شناخت مخاطب
- طرحریزی مطالب با توجه به ذهنیت مخاطب
- تهیه نقشه راه و ساختار ارائه
- داستانگویی
- شروع و پایان
- روش های مختلف برانگیختن توجه مخاطب
- اصول طراحی یک ارائه ایده آل
- سادهسازی در طراحی اسلایدها
- استفاده از تصاویر در اسلایدها
- نمایش دادهها
- انتخاب رنگبندی مناسب
- مطالعات شناختی مغز در ارائه ها (قوانین گشتالت)
- مهارت های ابزاری
- تهیه اسلاید با پاورپوینت، شامل:
- نحوه ایجاد اسلاید و تنظیم ابعاد و گزینه ها
- تنظیم متن و استفاده از ArtWord
- کار با عکس و ویرایش آن
- کار با تم ها و دیزاین اسلاید
- روش کار با اسلاید مستر
- ایجاد شکل های متنوع و ویرایش آن ها
- گروه بندی،ترتیب قرار گیری و تراز کردن
- آشنایی با انیمیشن های ساده و ترکیبی
- کار با ترنزیشن اسلایدها
- نحوه کار با ویدئو
- ایجاد انواع نمودارهای ساده و نکات مرتبط با نمایش صحیح
- ایجاد نمودارهای خلاقانه و گرافیکی
- کار با SmartArt و ویرایش آن
- ایجاد هایپرلینک های مختلف
- ایجاد نوت و کار با آن در حین ارائه
- کار با Selection Pane
- دسته بندی اسلایدها و تغییرات گروهی
- پارالاکس با تصاویر(Parallax)
- داستان سرایی (Telling Story)
- خط زمان( Timeline )
- آلبوم تصاویر
- ترکیب اشکال با تصاویر
- کار با لایه ها
- استفاده از ماسک
- انیمیشن های خلاقانه
- سنجه ها و شاخص ها
- معرفی نرم افزارهای prezi و focusky و قابلیت های آن ها و ساخت فایل های ارائه خلاقانه
مخاطبین
مهمترين مخاطبان كارگاه عبارتند از:
- صاحبان ایده
- دانشجویان، دبیران و اساتید
- مدیران ارشد و میانی سازمانها
- اعضای تیم بازرگانی و ارتباط با مشتری
- اعضای تیم فنی که مایلند محصولات و خدماتشان را در ذهن مخاطب برجسته سازند
- پژوهشگرانی که نتایج فعالیتهای خود را با دیگران به اشتراک میگذارند
- فعالان حوزه های شبکه های اجتماعی
- کارشناسان تولید محتوا
- انسانهایی که با انسانهای دیگر در ارتباطند!