در سال 94 از هر خانوار ایرانی به طور متوسط 1 نفر بازی دیجیتال انجام می دهد و از هر 5 خانوار، 4 خانوار حداقل یک دستگاه برای بازی کردن در اختیار دارند. همچنین متوسط سن بازیکنان ایرانی، 21 سال است و بازیکنان در ایران بطور متوسط از 6 سال پیش بازی کردن را شروع کرده اند.
به گفته مدیر دایرک، بازی های دیجیتال را می توان چه به لحاظ شیوع و چه به لحاظ تأثیرگذاری، جزء سه رسانه برتر قرن 21 به حساب آورد. رسانه ای که مرزهای بازار صنایع سرگرمی را پیموده و پیشتاز نوآوری های عظیمی در فناوری های رسانه ای است. مفهوم سرگرمی، دیگر قادر به توصیف آن نیست بلکه این رسانه به عمق مفاهیمی نظیر آموزش، هنر و فرهنگ ورود کرده است و پیش بینی می شود که در آینده ای نه چندان دور، موجب تحول بنیادین در مفاهیمی از قبیل تبلیغات، پژوهش و ارتباطات شود. چنین رسانه ای را باید شایسته توجهی استراتژیک دانست.