فیلم 100 فیلم است؛ نه تیزر تبلیغاتی است، نه نماهنگ و نه بخشی از یک فیلم بلند. زمان آن از ابتدا تا پایان تیتراژ، 100 ثانیه است و می تواند داستانی، مستند یا پویانمایی باشد. یک فیلم 100 ثانیه ای به سبب مدت زمان بسیار کوتاه می تواند رسانه ای مناسب برای انتقال مفهوم و پیام باشد. این رسانه مطابق با ساختارهای کشور ما و نیازمندی های دو رسانه تلویزیون و سینما می تواند برای نمایش در هر یک از این دو مناسب باشد. ایجاز و خلاقیت دو عنصری هستند که یک فیلم 100 ثانیه ای را درخشان و قابل تامل می سازند.
در دنیای کنونی ابزارهای انتقال پیام افزایش یافته اند و دسترسی به آن ها سهولت بسیاری یافته است. فیلم 100 می تواند رسانه ای نو و مناسب برای ابزارهای جدید باشد، گوشی های تلفن همراه، تلویزیون های شهری، تلویزیون های نصب شده در ایستگاه های مترو، فروشگاه ها و بانک ها، دنیای مجازی و اینترنت، همه و همه می توانند محلی برای نمایش این گونه از فیلم ها باشد.
اینفوگرافیک زیر جهت معرفی بخش های مختلف نهمین جشنواره بین المللی فیلم 100 ثانیه ای، به سفارش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و توسط تیم اینفوگرافیک طراحی و پیاده سازی شده است.