برخورداری از رویکرد مناسب و ارتباط مؤثر با مشتریان، متضمن رسیدن به اهداف مالی شرکت است. از زمانی که سرنخ به فرآیند فروش شرکت وارد میشود تا وقتی که فروش قطعی به وی محقق شود، فرآیند فروش یک شرکت را شکل میدهد که بسته به حوزه فعالیت، نوع محصولات و خدمات و یا نوع مشتریانی که مخاطب شرکت هستند، کاملا متفاوت خواهد بود. لزوم داشتن ارتباط مؤثر در مراحل فروش، پیاده سازی صحیح فرآیند اختصاصی هر سازمان در سیستم CRM آن است. در اینفوگراف زیر به مزایای به کارگیری نرم افزار CRM در بخش فروش سازمانها و دلایل محبوبیت آن اشاره شده است. استفاده از APP موبایل و یکپارچگی کانال های ارتباطی میتواند مزایایی مانند کاهش هزینههای بازاریابی، افزایش نرخ تبدیل فروش، افزایش جریان نقدینگی، افزایش بهرهوری، افزایش نرخ نگهداری، افزایش فروش و … به ارمغان بیاورد.