یکی از مهمترین حوزههای بازاریابی دیجیتال، حوزه سئو است که چند سالی است بسیار مورد توجه کسبوکارهای مختلف قرار گرفته است. با توجه به اینکه بیش از ۸۵% جستجوهای اینترنتی در گوگل انجام میشود، مهمترین موتور جستجو برای اقدامات سئو گوگل است، از این رو بسیار مهم است که برای موفقیت اقدامات این حوزه تمام تغییرات الگوریتمهای گوگل را رصد کرد.
گوگل در طول سال چندین بار الگوریتمهای خود را تغییر میدهد تا کار را برای بازاریابان دشوار سازد بهطوریکه نتوانند بهراحتی به سئو مطلوب دست یابند. مهم این است که شما در صدر صنعت خود باشید و اطمینان داشته باشید هر چیزی که به اجرا درآوردهاید مفید بوده و جایگاه مطمئنی برای خود دست و پا کنید.
۲۰ تکنیک سئو که برای موفقیت برنامههای بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۶ باید بدانید، عبارتند از:
۱– تکنیک های سئوی داخلی (درون خود وبسایت)
- یک ساختار قدرتمند فنی برای سایت داشته باشید که امکان استفاده ساده و مطلوب را برای کاربران فراهم میکند.
- اطمینان حاصل کنید که ساختار اطلاعات شما منطقی و صحیح است.
- در بدنه اصلی متن لینکهای مرتبط به قسمتهای دیگر سایت قرار دهید.
- اطمینان حاصل کنید که سایت شما با پلتفرمهای مختلف موبایل و تبلت سازگار است.
- اطلاعات جغرافیایی شرکت و همچنین نام، آدرس و شماره تلفنهای صحیح را در سایت خود قرار دهید.
- بهطور منظم مطالبی درباره اخبار و وقایع روز منتشر کنید.
- مطالبی پست کنید که افکار مخاطبین را تحریک میکنند.
- قابلیت بهاشتراکگذاری مطالب را در سایت خود ایجاد کنید.
- علائمی که اعتماد مشتریان را جلب میکنند نظیر نام و لوگوی همکاران تجاری، مشتریان و گواهینامهها و تأییدیهها را در سایت خود قرار دهید.
۲– تکنیک های سئو جانبی (بیرون از وبسایت)
- برای ایجاد ارتباطات حرفهای با همکاران در صنعت خود و صنایع مشابه زمان بگذارید.
- از افراد دعوت کنید تا در سایت شما به عنوان مهمان پست بگذارند تا قدرت نفوذ سایت خود را بالا ببرید.
- از لینکها و محتوای مربوط به برند خود در سایر کانالهای انتشار محتوا برای جذب مخاطبین به وبسایت استفاده کنید.
- بر روی سیستم های نظرسنجی و گوگل پلاس نظرات مشتریان و کاربران را پیگیری کنید.
- اطمینان حاصل کنید که نام، آدرس و شماره تلفنهای صحیح و بهروز شما در سایتها و دایرکتوریها اضافه شده باشند.
- بر روی بلاگها و فرومهای معتبر فعال باشید.
- با افزایش ارتباط با مشتریان در شبکههای اجتماعی، آگاهی عمومی از برند خود را گسترش دهید.
- از نقلقولها و تجربه استفاده افراد از خدمات یا کالای برند خود در سایتهایتان استفاده کنید.
- از منابع معتبر برای تهیه لینکهای تبلیغاتی (Advertorial) استفاده کنید.
- سرمایه گذاری زیادی روی تولید و انتشار محتوای تصویری انجام دهید.
6 دیدگاه ها
ممنون به خاطر مطالب خوبتون. خیلی مفید بود.
موفق باشید.
سلام.وبسایت خیلی خوبی دارید.ممنون
سلام عالی بود
این چند نکته رو هم من به مطلب اضافه می کنم امیدوارم مفید باشد
بیشتر اوقات محتوای تازه منتشر کنید
رقبای خود را تحلیل کنید و کلمات کلیدی با ارزش با رقابت کمتر را پیدا کنید
از سایت های با کیفیت بک لینک بگیرید
بیشتر در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید
سلام عالی بود ، امیدوارم روند رو به رشدی داشته باشید
سلام مقاله جالبی بود
ممنون و سپاس