فرهنگ سازمانی، سیستمی از استنباط مشترك است كه اعضاء نسبت به یك سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفكیك دو سازمان از یكدیگر میشود. فرهنگ سازمانی بهعنوان مجموعهای از باورها و ارزشهای مشترك بر رفتار و اندیشۀ اعضای سازمان اثر میگذارد و میتوان نقطه شروعی برای حركت و پویایی و یا مانعی در راه پیشرفت به شمار آید. فرهنگ سازمانی از اساسیترین زمینههای تغییر و تحول در سازمان است.
در اینفوگرافیک زیر با 6 نشانه از شرکتهایی که دارای فرهنگ سازمانی معیوب هستند، آشنا خواهید شد. اگر شما این نشانهها را در سازمانتان مشاهده میکنید، در اولین فرصت با مشارکت سایر همکارانتان برای رفع آنها اقدام کنید . . .