بازاریابی رویداد چیست؟
بازاریابی رویداد یک استراتژی ترویجی تبلیغاتی است که شامل تماس رو در رو بین شرکت ها و مشتریان آنها در رویدادهای خاص مانند کنسرت ها ، نمایشگاه ها و رویدادهای ورزشی میباشد.برندها از سرگرمیهای بازاریابی رویداد (مانند فیلم ها، کلیپ ها،کنسرت ها و مراسم ها) برای بدست آوردن مشتریان از طریق ارتباط مستقیم و نمایشهای تعاملی استفاده میکنند. این عملکرد مشتریان را تا زمانیکه دراین مشارکت حضور دارند مشتاق نگاه میدارد.یک کمپین بازاریابی رویداد موفق، ارزشی فرای اطلاعات یا خدمات محصول را فراهم می کند. تخفیفات، نمونه رایگان، مؤسسات خیریه و یا رویدادهای شاد و مفرح به مشتریان حس رضایت از حضور را میدهد، نه اینکه حس کنند تنها در یک برنامه بازرگانی زنده حضور پیدا کردهاند.هدف از بازاریابی رویداد قرار دادن افراد و گروههای خاص و گردهم آوردن آنها در محلی مشخص جهت ارائه محصولات یا خدمات میباشد.
فرصتها در بازاریابی رویداد :
ـ انتخاب بازار هدف درست
ـ خلق تجربه
ـ بجا ماندن خاطرات در ذهن مشتریان
ـ فرصت تعامل و ارتباط با مردم، مشتریان، خریداران و فروشندگان
ـ ایجاد یک احساس دوستداشتنی به همراه روابط طولانی مدت
قدرت بازاریابی رویداد :
بر اساس مطالعات انجام شده توسط مؤسسه بازاریابی رویداد در سال 2012 :
58% از شرکت کنندگان در بازاریابی رویداد، محصولات ارائه شده را پس از رویداد خریداری کردهاند.
86% از خریداران به مشتریان دائمی تبدیل شدهاند.
تقسیم بندی رویدادها :
- کنسرتها
- نمایشگاهها
- رویدادهای ورزشی
- سایر
“مطالعه موردی جام جهانی فوتبال 2018 روسیه”
پنج میلیون گردشگر درطول برگزاری مسابقات جامجهانی 2018 وارد روسیه شدند که درآمد حاصل از آن بیش از یازده میلیارد دلار بود.
پیش نیاز : ندارد- منابع آموزشی: مستندات کارگاه + کارت هدیه به مبلغ 10هزار تومان بابت خرید از سایت داده تا دانش (d2k.ir)
- زمان برگزاری دوره: پنج شنبه – 26 مهر ماه 97 (ساعت 10:00 الی 12:00) مدت ساعت دوره: 2 ساعت
[mks_button size=”small” title=”ثبت نام رایگان” style=”rounded” url=”https://goo.gl/VHMrRB” target=”_blank” bg_color=”#81d742″ txt_color=”#FFFFFF” icon=”” icon_type=””]