مغز ما انسان ها علاقه بسيار زيادي به ذخيره و تحليل داده ها و اطلاعات به صورت بصري دارد. حتي ارتباط ميان اشيا و اطلاعات را بيشتر به شكل تصويري ذخيره مي كند تا به روشهاي ديگر. در واقع يادگيري و درك صورت فيزيكي و بصري داده ها و اطلاعات براي مغز ما به مراتب سريع تر و آسان تر از درك و فهم شكل نوشتاري آنها است.
اهداف برگزاري كارگاه :
ايجاد توانايي در مخاطبان به منظور شناسايي كاربردها و استفاده از اينفوگرافيك در راستای وظایف محوله
تسهيل در امر تصميم سازي براي مديران ارشد و بالادستی با استفاده از اينفوگرافيك ها
آشنايي مقدماتی با تكنيك هاي ارائه گزارشات عملکرد، مالی، مدیریتی، آماري و . . . با بهره گيري از اينفوگرافيك ها و شيوه هاي نوين دیداری سازی داده ها و اطلاعات در بسترهای مختلف
سرفصل موضوعات كارگاه
1- بخش اول (مقدمه و تعاریف) – (1 ساعت)
* اينفوگرافيك چيست؟
* مزاياي استفاده از اينفوگرافيك
* كاربردهاي اينفوگرافيك
* ارائه نمونه هايي از اينفوگرافيك هاي طراحي شده ايران و جهان
* ساختار اينفوگرافيك
* معرفي قسمت هاي اصلي يك اينفوگرافيك
* نقش خلاقیت در اینفوگرافیک و پرورش خوب دیدن
* انواع اينفوگرافيك
* ارائه مراجع و وب سايت هاي مفيد
2- بخش دوم (تکنیک های طراحی) – (1 ساعت)
* آشنايي با 8 تكنيك اصلي طراحي اينفوگرافيك (اين بخش، با در نظر گرفتن زمان كارگاه، به صورت تعامل با مخاطبان ارائه خواهد شد.)
- Typography
- Timeline
- Charts
- Process , Road map
- Big Picture, Conceptual Picture
- Maps (Location, Metro, Geography, Genetics)
- Cartoons(Symbol, Icons, Pictogram)
- Hybrid(Complex)
3- بخش سوم (معرفی 14 کارگاه تخصصی) – (30 دقیقه)
- تاریخ برگزاری کارگاه :1397/11/29
- زمان کارگاه : ساعت 10 تا 12:30
- محل یرگزاری : دانشگاه علامه طباطبائی